Zákonyi S. Tamás, rendező-producer: Ez egy büszkeség film, ami mindenkinek szól
Két és fél hét alatt több mint ötvenezren látták A nemzet aranyai (12) c. mozifilmet. Az archív felvételeket is tartalmazó egész estés film nem klasszikus dokumentumfilm. Különleges effektjei, hanghatása, látvány elemei monumentális moziélményt adnak. A moziban az igazi aréna hangulat és az érzelmi hullámvasút keríti hatalmába a nézőket. Csoportok, kicsik és nagyok, nők és férfiak egyaránt látni akarják a legendákat.
A nemzet aranyai alig három hét alatt elérte az 50.000-es nézőszámot, amivel új rekordot állított fel a maga műfajában. Az archív felvételek mellett soha nem látott beszélgetéseket, friss interjúkat, élménydús visszaemlékezéseket is érint. Zákonyi S. Tamás rendező-producer munkáját szakértők és a válogatott tagjai is segítették. A film azért is különleges, mert A nemzet aranyai egy egész csapatot bemutató igazi mozifilm, ahol minden egyes csapattag egyenrangú.
A film rendhagyó előzményekkel indulva, rendhagyó koncepcióra épült, melyet partneri körével együttesen alakított ki. A rendező-producer elmondta, ez nem egy klasszikus dokumentumfilm. Történetet mesél el, karaktereket épít, és olyan képi effekteket, hanghatásokat, trükköket alkalmaztak, amelyeket a legnagyobb mozifilmekben is láthatunk. Az alkotók moziélményt akarnak adni a nézőnek, mintha a lelátón ülnének a legizgalmasabb pillanatokban.
A film egy olyan csapatmunka eredménye, amely példaértékű a filmes világban. 23 évvel ezelőtt kezdte forgatni a férfi vízilabda válogatott meccsei körüli történéseket, így követve az aranykorszakot, aminek az eredménye a nemzetközi sport történet egyik legkimagaslóbb sport teljesítménye, a három egymást követő olimpiai győzelem.
„Április 20 óta több, mint 5000 kilométert megtéve, 18 városban, 21 alkalommal, mintegy 3000 nézővel találkoztunk. Baráti fogadtatással, fantasztikus emberekkel, rengeteg gyerkőccel és fiatallal találkoztunk mindenhol. Csillogó szemek és mosolygós arcok kísérték utunkat szerte az országban.
Ugyanennyi idő alatt több, mint 52 ezer néző látta a filmünket, amivel 2023 – eddig – legnézettebb magyar filmje A nemzet aranyai! Nem jutok szóhoz a büszkeségtől és a meghatódottságtól! 23 éve elképzeltem valamit, amiről kiderült, hogy másoknak is fontos és érdekes lehet, de, hogy ennyire?! Fantasztikusak vagytok legendák, fantasztikusak vagytok drága kollégáim, akik nélkül ez mind nem ment volna!” – köszönte meg a közös munkát Zákonyi S. Tamás producer, rendező.
Nem csak remek sportolók, hanem lenyűgöző személyiségek is!
A nemzet aranyai rendhagyó a magyar filmpiacon is, hiszen nem „csupán” egy filmről van szó. A közös gondolkodás eredménye egy egész évben zajló jelenlét, ami megmutatja a csapatösszetartozást, a bajtársiasságot, azt, hogy ha valamibe energiát fektetünk annak meglesz az eredménye. Nem lehetünk mindannyian olimpiai bajnokok, de önmagunk félelmeit legyőzve, hétköznapi hősökké válhatunk és azt, hogy együtt jobb, talán könnyebb is. Nem csak a mozivásznon, hanem reklám kampányban, videó tartalmakban, limitált szériás ruha kollekción fog az üzenet tovább élni.
Nem kérdés, ők minden idők legjobb csapata!
„A magyar vízilabdát a filmben látható legendás sportolók tették fogalommá nemcsak hazánkban, de nemzetközi szinten is. Büszkék vagyunk arra, hogy hosszú múltra visszatekintő magyar márkaként a Soproni támogatta őket a zsinórban három olimpiai aranyat érő bravúros csapatjátékoknál és a közösen átélt nehéz pillanatoknál egyaránt. A több éven át tartó töretlen sikersztori is megerősíti a Soproni márkaüzenetét: az együtt töltött idő fontosságát. Ahogy egy jó sörözés a vízilabda csapatot is összehozza, hisszük, hogy legyenek akár kisebb vagy nagyobb összejövetelek, spontán baráti sörözések vagy nagyobb fesztiválok, mi magyarok szeretünk együtt lenni és a sörünk is együtt a legfinomabb. Örülünk, hogy ennyi év után újra itt lehetünk és együtt ünnepelhetjük a magyar sporttörténelem legendás alakjait a Sopronival.” – mondta el Németh Blanka a Soproni márka menedzsere.
A győzelmüknek a film által, újra részeseivé válhatunk, de most betekintést kapunk a hátterébe. Mindenki felnézett rájuk: a versenytársak, a szurkolók, a sportélet. A nők rajongtak értük. De hogy a csillogás mögött mi volt, hogy mi játszódott le bennük, hogy a csapaton belül mik történtek, senki nem tudhatta. Kizárták a közvéleményt, a családot. Egy mindenkiért mindenki egyért! 21 különböző személyiség, akik, mint a római légiósok törtek előre egymásért, Magyarországért. A mi igazi hőseink!
„A film olyan örök értékeket közvetít és mutat be hiteles forrásból, mint például akaraterő, fókuszáltság, versenyszellem, példamutatás, csapategység. Azt is fontosnak tartjuk, hogy ezek az üzenetek minél több emberhez eljussanak, örülünk, hogy ebben közreműködhetünk, az UNION a Nemzet aranyai büszke támogatója!” – mondta Almássy Gabriella az UNION elnök-vezérigazgatója.
Most mindenre fény derül!
Sokan akarták megtudni, mint egy varázs receptet, hogy mi a csapat sikerének titka. De, ami a kulcs volt, nem lehetett reprodukálni, hiszen az nem volt más, mint ő maguk. Az összetartás, az, hogy bármelyikük képes volt megnyerni a csapatért egy meccset!
„Piacvezető szolgáltatóként mi is naponta megéljük, hogy milyen nehéz a győzelemhez vezető út, és mennyire fontos csapatként egymásra támaszkodva közösen küzdeni a célokért. A Telekom elkötelezett és aktív támogatója az egész társadalom előre jutásának és a hazai sportnak is. A legendás vízilabda csapat pedig az a generációkon átívelő közös élmény és büszkeség, akiknek példáját minél szélesebb körben szeretnénk megismertetni és együtt újra is élni, hogy egyénként és közösségként is ebből erőt merítve győztesekként jöhessünk ki, akár a mindennapok küzdelmeiből is, és a nyertesévé váljunk saját életünknek.” emelte ki az együttműködés kapcsán Szabó Béla a Telekom márkakommunikációs igazgatója
A mások mellett Benedek, Kásás, Kiss, Szécsi, Biros, és Molnár nevével fémjelzett csapat összehozta azt, amit a világon eddig még senki! A filmet továbbra is kiemelten játsszák a mozik országosan.
További részletek A nemzet aranyai mozifilm fb oldalán.
A film partnerei:
Soproni | UNION | Telekom | RTL | Rádió1 | Thomas Breitling | Telex | Blikk | sportal.hu | JCDecaux | Danubius Hotels | Pappas Auto Mercedes-Benz