Gyakran ismételt
kérdések
Hogyan vásárolj?
1. Válaszd ki a kedvenc termékeid és tedd őket kosárba!
A kiválasztott termékeket a “Kosár” gomb megnyomásával teheted a kosárba. Majd ki kell választani a termék színét és méretét.
2. Töltsd ki az adataid!
A vásárlás folyamata gyors és egyszerű. Csak töltsd ki a szállításhoz szükséges adatokat, válassz fizetési módot, add fel a megrendelést és már készen is van. Regisztrált vásárlóink számára ez a folyamat még egyszerűbb.
3. Megerősítés e-mailben.
Miután rendelésed megérkezett hozzánk, e-mail címedre egy megerősítő e-mailt küldünk. Igyekszünk rendelésed a lehető leggyorsabban feldolgozni. Előfordulhat, hogy ennek érdekében telefonon is kapcsolatba kell lépnünk.
4. Házhoz szállítás
A megrendelt termékeket tartalmazó csomagot magyarországi cím esetén a rendelés feladását követő 3-4 munkanapon belül szállítjuk ki a megadott címre. Ha rendeléseddel kapcsolatosan probléma merülne fel, hívj minket telefonszámunkon: +36 (30) 824 5717
Fizetés, szállítás
Mennyibe kerül a szállítás?
2 000 Ft futárszolgálattal és 2-3 munkanapot vesz igénybe.
30 000 Ft felett ingyenesen szállítjuk ki a megrendelését.
Hány napig tart a kiszállítás?
Kizárólag magyarországi címre tudunk szállítani, a csomag összeállítása 2-3 munkanap, a kiszállítás 24 órán belül megtörténik munkanapokon.
Milyen fizetési módok vannak?
- Online bankkártyás fizetés az OTP Simple rendszerén keresztül
- Átutalás
- Utánvét átvételkor
Elállás, visszaküldés, csere:
- Elállási jog – A fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Részletek: ÁSZF 7.
- Visszaküldés – Az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül postai úton ajánlott küldeményként, futárszolgálattal vagy személyesen. Részletek: ÁSZF 7.5.4.
- Csere – A webáruházban vásárolt terméket az ügyfél jogosult személyesen kicserélni, azonos értékben méretcserét kérni, vagy a termék árát levásárolni a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül, a Szolgáltató számlát kiállító üzletében. A csere kizárólag a még nem használt termék esetében lehetséges. Részletek: ÁSZF 10.
Általános kérdések
Hogy rendelhetek a webáruházból?
A vásárlás csak regisztrált felhasználóként lehetséges, a regisztrációs folyamat elvégzésére a kosár tartalmának összeállítása után is van lehetőség, de célszerűbb a vásárlás előtt elvégezni.
Hogy fogom megkapni a megrendelt terméket?
A termékek átvételének lehetőségei:
- Utánvéttel
- Házhoz szállítással
Mekkora szállítási költségre számíthatok?
A szállítási költség a GLS Futárszolgálat által meghatározott összeg.
Mikor kapom meg a megrendelt terméket?
Rendszerint a megrendelést követő 3-4 munkanapon belül kézbesítjük a kért terméke(ke)t, magyarországi cím esetén. A szállítási idő azonban nem garantált, bizonyos esetekben ennél tovább is tarthat.
Rendelhetek-e Magyarország határain kívüli címre?
Nem, a Thomas-Breitling oldalól jelenleg nem lehet külföldi címekre rendelni.
Fizethetek bankkártyával?
Igen! A Thomas-Breitling Webshop részére aa biztonságos bankkártyás fizetést az OTP Simple Pay biztosítja.
Nem tudok olyan időpontot mondani, amikor biztosan otthon vagyok. Mi a teendő?
A szállítás nem csak otthoni, hanem munkahelyi címre is történhet. Ha csak a munkahelyeden tudod fogadni a futárt, nyugodtan add meg azt a címet!
A termék ára megváltozott a rendelés és a kiszállítás közt. Melyik árat kell kifizetnem?
Minden terméket a megrendelés pillanatában érvényes áron számlázunk ki.
Fizethetek Thomas Breitling vagy egyéb utalvánnyal a futárnak?
A Webáruházon csak a Thomas Breitling által kiadott kuponkódokkal, a rendelés leadásakor lehet kedvezményt igénybe bevenni. A termék(ek) átvételekor a futárnak utalvánnyal nem lehet fizetni.
Véletlenül rossz modellt, méretet rendeltem. Mit csináljak?
A lehető leghamarabb jelezd nekünk! A könnyebb azonosítás érdekében a megrendelést visszaigazoló e-mailre küldj választ. Ha esetleg törölted már ezt a levelet, akkor a kapcsolatok menüpont alatt írhatsz nekünk üzenetet. Ez esetben a lehető legtöbb adatot add meg nekünk (név, cím, rendelés- és cikkszám)!
További kérdéseim lennének, hol kaphatok választ?
Az oldal alján találod az Elérhetőségeink menüpontot, itt küldhetsz nekünk üzenetet, illetve itt találod egyéb elérhetőségeinket.
Garancia
100% Pénz-visszafizetési garancia
Nem jó a méret, nem tetszik élőben a szín, vagy bármi más miatt nem felel meg a termék, amit az Interneten rendeltél? Semmi gond, küldd vissza a terméket központunkba 14 napon belül, és visszakapod a pénzt (erről bővebben a Vásárlási Feltételekben olvashatsz).
Személyes segítség, hogy megoldjuk a problémádat
Nagyon fontos számunkra, hogy garanciális szolgáltatásunkkal elégedett legyél. Amennyiben nem voltál elégedett, kérjük írj e-mailt.
A szavatossági jogok sorrendje:
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Ki viseli a költségeket?
Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet – tehát a vállalkozást – terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?
Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:
ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).
A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura – mint egészre – nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott.
Amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság”.
Ki mikor mit bizonyít?
Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében – a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt – a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.
Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó – és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.
Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kérjük olvasd el a további információkat a “Vásárlási Feltételek” menüpont alatt.