Legyél Te is a fenntarthatósági klub tagja!

Gyakran ismételt
kérdések

Hogyan vásárolj?

1. Válaszd ki a kedvenc termékeid és tedd őket kosárba!

A kiválasztott termékeket a “Kosár” gomb megnyomásával teheted a kosárba. Majd ki kell választani a termék színét és méretét.

2. Töltsd ki az adataid!

A vásárlás folyamata gyors és egyszerű. Csak töltsd ki a szállításhoz szükséges adatokat, válassz fizetési módot, add fel a megrendelést és már készen is van. Regisztrált vásárlóink számára ez a folyamat még egyszerűbb.

3. Megerősítés e-mailben.

Miután rendelésed megérkezett hozzánk, e-mail címedre egy megerősítő e-mailt küldünk. Igyekszünk rendelésed a lehető leggyorsabban feldolgozni. Előfordulhat, hogy ennek érdekében telefonon is kapcsolatba kell lépnünk.

4. Házhoz szállítás

A megrendelt termékeket tartalmazó csomagot magyarországi cím esetén a rendelés feladását követő 3-4 munkanapon belül szállítjuk ki a megadott címre. Ha rendeléseddel kapcsolatosan probléma merülne fel, hívj minket telefonszámunkon: +36 (30) 824 5717

Fizetés, szállítás

Mennyibe kerül a szállítás?

1 500 Ft futárszolgálattal és 2-3 munkanapot vesz igénybe.

Hány napig tart a kiszállítás?

Kizárólag magyarországi címre tudunk szállítani, a csomag összeállítása 2-3 munkanap, a kiszállítás 24 órán belül megtörténik munkanapokon.

Milyen fizetési módok vannak?
  • Online bankkártyás fizetés az OTP Simple rendszerén keresztül
  • Átutalás
  • Utánvét átvételkor
Elállás, visszaküldés, csere:
  • Elállási jog – A fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Részletek: ÁSZF 7.
  • Visszaküldés – Az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül postai úton ajánlott küldeményként, futárszolgálattal vagy személyesen. Részletek: ÁSZF 7.5.4.
  • Csere – A webáruházban vásárolt terméket az ügyfél jogosult személyesen kicserélni, azonos értékben méretcserét kérni, vagy a termék árát levásárolni a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül, a Szolgáltató számlát kiállító üzletében. A csere kizárólag a még nem használt termék esetében lehetséges. Részletek: ÁSZF 10.

Általános kérdések

Hogy rendelhetek a webáruházból?

A vásárlás csak regisztrált felhasználóként lehetséges, a regisztrációs folyamat elvégzésére a kosár tartalmának összeállítása után is van lehetőség, de célszerűbb a vásárlás előtt elvégezni.

Hogy fogom megkapni a megrendelt terméket?

A termékek átvételének lehetőségei:

  • Utánvéttel
  • Házhoz szállítással
Mekkora szállítási költségre számíthatok?

A szállítási költség a GLS Futárszolgálat által meghatározott összeg.

Mikor kapom meg a megrendelt terméket?

Rendszerint a megrendelést követő 3-4 munkanapon belül kézbesítjük a kért terméke(ke)t, magyarországi cím esetén. A szállítási idő azonban nem garantált, bizonyos esetekben ennél tovább is tarthat.

Rendelhetek-e Magyarország határain kívüli címre?

Nem, a Thomas-Breitling oldalól jelenleg nem lehet külföldi címekre rendelni.

Fizethetek bankkártyával?

Igen! A Thomas-Breitling Webshop részére aa biztonságos bankkártyás fizetést az OTP Simple Pay biztosítja.

Nem tudok olyan időpontot mondani, amikor biztosan otthon vagyok. Mi a teendő?

A szállítás nem csak otthoni, hanem munkahelyi címre is történhet. Ha csak a munkahelyeden tudod fogadni a futárt, nyugodtan add meg azt a címet!

A termék ára megváltozott a rendelés és a kiszállítás közt. Melyik árat kell kifizetnem?

Minden terméket a megrendelés pillanatában érvényes áron számlázunk ki.

Fizethetek Thomas Breitling vagy egyéb utalvánnyal a futárnak?

A Webáruházon csak a Thomas Breitling által kiadott kuponkódokkal, a rendelés leadásakor lehet kedvezményt igénybe bevenni. A termék(ek) átvételekor a futárnak utalvánnyal nem lehet fizetni.

Véletlenül rossz modellt, méretet rendeltem. Mit csináljak?

A lehető leghamarabb jelezd nekünk! A könnyebb azonosítás érdekében a megrendelést visszaigazoló e-mailre küldj választ. Ha esetleg törölted már ezt a levelet, akkor a kapcsolatok menüpont alatt írhatsz nekünk üzenetet. Ez esetben a lehető legtöbb adatot add meg nekünk (név, cím, rendelés- és cikkszám)!

További kérdéseim lennének, hol kaphatok választ?

Az oldal alján találod az Elérhetőségeink menüpontot, itt küldhetsz nekünk üzenetet, illetve itt találod egyéb elérhetőségeinket.

Garancia

100% Pénz-visszafizetési garancia

Nem jó a méret, nem tetszik élőben a szín, vagy bármi más miatt nem felel meg a termék, amit az Interneten rendeltél? Semmi gond, küldd vissza a terméket központunkba 14 napon belül, és visszakapod a pénzt (erről bővebben a Vásárlási Feltételekben olvashatsz).

Személyes segítség, hogy megoldjuk a problémádat

Nagyon fontos számunkra, hogy garanciális szolgáltatásunkkal elégedett legyél. Amennyiben nem voltál elégedett, kérjük írj e-mailt.

A szavatossági jogok sorrendje:

Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.

Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ki viseli a költségeket?

Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet – tehát a vállalkozást – terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Milyen határidőn belül reklamálhatunk?

Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?

Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

  • ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;

  • ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).

A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura – mint egészre – nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott.

Amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság”.

Ki mikor mit bizonyít?

Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében – a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt – a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.

Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó – és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.

Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.

Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Kérjük olvasd el a további információkat a “Vásárlási Feltételek” menüpont alatt.

Kérdésed van?

Lépj kapcsolatba velünk

Szűrő

Méret
Méret
Ár
Ár - slider
5.495 Ft384.495 Ft