Elállás, visszaküldés, csere
Elállási jog
Az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül postai úton ajánlott küldeményként, futárszolgálattal vagy személyesen. Részletek: ÁSZF 7.5.4.
Visszaküldés
A fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Részletek: ÁSZF 7.
Csere
A webáruházban vásárolt terméket az ügyfél jogosult személyesen kicserélni, azonos értékben méretcserét kérni, vagy a termék árát levásárolni a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül, a Szolgáltató számlát kiállító üzletében. A csere kizárólag a még nem használt termék esetében lehetséges. Részletek: ÁSZF 10.
Gyakran ismételt
kérdések
Elálállás, visszaküldés, csere:
Véletlenül rossz modellt, méretet rendeltem. Mit csináljak?
A lehető leghamarabb jelezd nekünk! A könnyebb azonosítás érdekében a megrendelést visszaigazoló e-mailre küldj választ. Ha esetleg törölted már ezt a levelet, akkor a kapcsolatok menüpont alatt írhatsz nekünk üzenetet. Ez esetben a lehető legtöbb adatot add meg nekünk (név, cím, rendelés- és cikkszám)!
További kérdéseim lennének, hol kaphatok választ?
Az oldal alján találod a kapcsolatok menüpontot, itt küldhetsz nekünk üzenetet, illetve itt találod egyéb elérhetőségeinket.
Ki viseli a költségeket?
- Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet – tehát a vállalkozást – terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Elállás,visszaküldés, csere:
Elállási jog – A fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Részletek: ÁSZF 7.
Visszaküldés – Az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül postai úton ajánlott küldeményként, futárszolgálattal vagy személyesen. Részletek: ÁSZF 7.5.4.
Csere – A webáruházban vásárolt terméket az ügyfél jogosult személyesen kicserélni, azonos értékben méretcserét kérni, vagy a termék árát levásárolni a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül, a Szolgáltató számlát kiállító üzletében. A csere kizárólag a még nem használt termék esetében lehetséges. Részletek: ÁSZF 10.
Garancia
100% Pénz-visszafizetési garancia
Nem jó a méret, nem tetszik élőben a szín, vagy bármi más miatt nem felel meg a termék, amit az Interneten rendeltél? Semmi gond, küldd vissza a terméket központunkba 14 napon belül, és visszakapod a pénzt (erről bővebben a Vásárlási Feltételekben olvashatsz).
Személyes segítség, hogy megoldjuk a problémádat
Nagyon fontos számunkra, hogy garanciális szolgáltatásunkkal elégedett legyél. Amennyiben nem voltál elégedett, kérjük írj e-mailt.
A szavatossági jogok sorrendje:
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.